Καράντη Μαρία (cross) wrote:
Φίλε athens,
Θα ήθελα τη γνώμη σου και τις συμβουλές που δίνεις σε νέα παιδιά σχετικά με το θέμα των υπολογιστικών συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) που πρόκειται να αντικαταστήσουν παντελώς τα πληρώματα και τους καπετάνιους στα εμπορικά πλοία.
www.forbes.com/sites/bernardmarr/2019/06...a-crew/#23d04fd76fbf
www.capital.gr/diethni/3389783/sti-rosia...isis-aneu-pliromatos
οτι ειναι σεναρια επιστημονικης φαντασιας
Ευσεβεις ποθοι καποιων κυκλων που στα χρονια που θα περασουν θα τους μεινουν οι...ποθοι.
Φυσικα δεν μπορω να προχωρησω τα χρονια και να ξερω τι θα συμβει σε 50 χρονια,
αλλα στην επομενη 30ετια, - οσο δηλαδη θα ζησουμε εμεις - κατι τετοιο δεν προβλεπεται να γινει εφικτο.
Ηδη στα πλοια απο την εποχη του 1970 μεχρι το 2020 εχει επιτευχθει μειωση πληρωματων,
απο 35-40 ατομα στα 20-22 ατομα και νομιζω οτι αυτο ειναι οριακο για την λειτουργεια του πλοιου.
Εχουμε πολλα προβληματα να αντιμετωπισουμε, παρολο που θεωρητικα η τεχνολογια για ενα πλοιο χωρις πληρωμα υπαρχει.
Το κυριοτερο και αλυτο προβλημα ειναι οτι ενα πλοιο, αντιμετωπιζει πολλους ασταθμητους παραγοντες και υπαρχουν καταστασεις
που πρεπει να εισαι ωσει παρον για να τις εκτιμησεις και προφανως μεσω skype κατι τετοιο δεν θα ηταν εφικτο.
Αυτο ειτε αφορα καιρικες συνθηκες ειτε αλλες απροβλεπτες δυσκολιες.
Για να μην μιλησω για εστω απιθανη περιπτωση (αλλα οχι αδυνατη) να εχουμε χιλιαδες τετοια πλοια ανα τις θαλασσες,
τα οποια για καποιο λογο θα οδηγουνται αυτοματα απο την ξηρα...
κανεις δεν μπορει να απαντησει, εαν υπαρξει ενα τεχνικο προβλημα ειτε στο ιδιο το πλοιο απο τα μηχανηματα του ειτε προβλημα στις δορυφορικες επικοινωνιες, ποιος και με ποιο τροπο θα μπορεσει να "κουμανταρει" αυτα τα πλοια απο το γραφειο του.
Εκτος αν εχουμε ετοιμες αποστολες κομμαντο να ξεχυθουν με αεροπλανα σε καθε τετοιο πλοιο που πλεει, να κανουμε καταδρομικη επιχειρηση και να επεμβουμε χειροκινητα τοτε που θα χρειαστει.
Επομενο προβλημα ειναι οτι σε τετοια πλοια, κανεις δεν μπορει να προβλεψει πως θα περνανε απο το κολπο της σοκοτρας και στις παραλιες περιοχες της νεας γουινεας. Ειναι γνωστα τα προβληματα με πειρατες με ηδη επανδρωμενα πλοια, ποσο μαλλον με πλοια χωρις πληρωμα, δεν θα μεινει ουτε λεπι....
Τελος κατι αγνωστο μερικους που ευαγγελιζονται απο την αποψη της τεχνολογιας να κινουνται τα πλοια χωρις πληρωμα,
Το πληρωμα δεν κανει μονο την δουλεια της ναυσιπλοιας, δηλαδη δεν οδηγανε απλα το πλοιο και τελος.
Κανουν αρκετη περισσοτερη και αφανη εργασια.
Καθημερινα συντηρουν το πλοιο ετσι ωστε να ειναι αξιοπλοο ανα πασα ωρα και στιγμη.
Γνωριζουν καθε σπιθαμη του πλοιου που εχει φθορα και την αποκαθιστουν αμεσα.
Στην μηχανη συχνα πυκνα αλλαζονται ολα τα τμηματα που συμπληρωνουν τις ωρες εργασιας που προβλεπει ο κατασκευαστης.
Τα εξαρτηματα του πλοιου τσεκαρονται συνεχως και αν εχουν φθορες αποκαθιστονται αμεσα η αν αυτο δεν ειναι εφικτο ενημερωνουν το γραφειο τους για αντικατασταση.
Ποσο θα μπορουσε ενα συνεργειο απεξω να γνωριζει τι φθορα εχει το πλοιο οταν δεν το ζει απο μεσα?
Δυστυχως αυτο ειναι ανεφικτο, εκτος πια αν παμε σε αλλη λογικη.
Κτιζουμε ενα πλοιο και μετα απο δεκα χρονια (οταν θα αρχισει να εχει φθορες) το παμε για κοψιμο....
Ειναι και αυτο μια λογικη.