Όποιος θέλει ας γράψει ιδέες για αποφυγή ατυχημάτων στον δρόμο.
Προσωπικά, θα γράψω εμπειρίες μου απο παρολίγον τροχαίων μου ως οδηγό αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας, ποδηλάτου κ ως πεζού..
1) ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ..
Στο ταξίδι στην εθνική προτιμώ την μεσαία λωρίδα ώστε να έχω δυνατότητα να μετακινηθώ αριστερά ή δεξιά αν χρειαστεί.
Ποτέ δεν σταματώ σε πάρκινγκ, γιατί εκτός του κινδύνου να πέσει άλλο αμάξι πάνω μου, υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιος να είναι κρυμμένος εκεί κ να προσπαθήσει να με ληστέψει.
Προτιμώ να σταματώ σε σταθμούς αυτοκινήτων τύπου "Σείριου" , "222" κλπ.
Πίνεις το καφεδάκι σου, πας τουαλέτα κ ξεκουράζεσαι..
Απο Δεκέμβρη ως Απρίλη φοράω χειμερινά λάστιχα τα οποία δεν τα αφήνω για αργότερα γιατί σε υψηλές θερμοκρασίες καταστρέφονται κ χειροτερεύουν την οδική συμπεριφορά κ την απόσταση φρεναρίσματος.
Γενικά τα ελαστικά δεν αντέχουν πάνω απο 40-50.000 km οδήγησης, πριν να αρχίσουν να γλιστράνε επικίνδυνα.
Ειδικά με ψιόβροχο.
Τσιγγουνιές δεν χωράνε εδώ, μόνο έγκαιρη αλλαγή ελαστικών, αλλιώς ρισκάρουμε να "αγοράσουμε οικόπεδο", σύντομα.
Στην έντονη βροχή οι αυλακώσεις των ελαστικών δεν μπορούν να διώξουν όλο το νερό του δρόμου.
Έτσι το αμάξι κινείται σε λεπτό στρώμα νερού (aquaplanning), που σημαίνει πως ουσιαστικά είναι σαν ακυβέρνητο.
Η λύση είναι να μειώσουμε ταχύτητα.
Στους επαρχιακούς δρόμους έχω πάντα στο μυαλό μου πως μπορεί να πεταχτούν ξαφνικά μπροστά μου, κατσίκια, πρόβατα, αγελάδες, βοσκοί, αγροτικά κ τρακτέρ.
Πολύ βασικό, στις αλλαγές λωρίδων βγαζω φλας, κοιταω όλους τους καθρέπτες κ μετα στρίβω.
Απο αξεσουάρ εχω πυροσβεστήρα, ιμαντα ρυμούλκυσης, κροκοδειλακια μπαταρίας, δυνατό φακό κ φουσκωμένη ρεζέρβα, καθως κ αφρό επιδιόρθωσης ελαστικού.
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ.
Οδηγω με φωτα ακόμη κ την μερα ώστε να είμαι ορατός απο τα προπορευόμενα οχήματα.
Επειδή κ εγω έχω το κακό συνήθειο να οδηγώ αναμεσα στις λωρίδες, προσέχω για πεζούς που περνανε αναμεσα στα σταματημένα οχήματα.
Στη βροχή παω πολύ αργα γιατί το γλίστρημα είναι σίγουρο στο πρώτο απότομο φρενάρισμα.
Περναω όσο το δυνατόν πιο καθετα απο τις γλιστερές ραγες του τραμ(φεύγεις για πλάκα), ενώ πάντα κοιτάω για σαπουνάδες κ λάδια στην άσφαλτο.
ΠΟΔΗΛΑΤΟ.
Αν κ έχω προβολάκι μπροστά 860 lm, αποφεύγω να οδηγω νύχτα, όπως κ αποφεύγω τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Ποτε δεν περναω με κόκκινο...γενικώς.
Στην κατηφόρα επιβραδύνω κ δεν αναπτύσσω μεγάλη ταχύτητα, γιατί αν χρειαστεί να φρενάρω απότομα, τα υδραυλικά δισκόφρενα που που φοράω θα με φέρουν σίγουρα καπάκι.
ΠΕΖΟΙ.
Στο φανάρι, όταν ανάψει πράσινο για τους πεζούς, περιμένουμε πρώτα να σταματήσουν όλα τα αυτοκίνητα κ μετά περνάμε..
Όταν περπατάμε σε ερημικούς δρόμους, νύχτα, πάντα έχουμε φακό μαζί μας κ περπατάμε στην αριστερή πλευρά του δρόμου ώστε να βλέπουνε τα αυτοκίνητα που έρχονται προς τα εμάς.
Αυτά τα λίγα...