Panagiotis (panosvr) wrote:
Δε ξερω τι κερδίζει το καρφουρ όταν βγάζει την oral b οδοντόκρεμα 1+1 δώρο με αρχική τιμή 3.5 ευρώ τη μία και εγώ παίρνοντας δύο εξαργυρωνω 2 κουπονια των 1.5 ευρώ το ένα, δηλαδή 3 ευρώ σύνολο και εμένα μου βγαίνει 25 λεπτά ή μια. Πόσο τις παίρνει το καρφουρ δηλαδή?
Το κόστος ορισμένων από τα καταναλωτικά προϊόντα είναι εξωφρενικά χαμηλό, σε σχέσημε την τιμή που πουλιούνται.
Μπορεί π.χ. η οδοντόπαστα να έχει βιομηχανικό κόστος €0,05, ή 0,03.
Πάνω σ' αυτό μπαίνουν τα γενικά έξοδα της βιομηχανίας που το παρασκευάζει (και που μπορεί να διπλασιάσει, ή και τριπλασιάσει το καθαρό βιομηχανικό κόστος) αλλά αυτό που ανεβάζει πολύ την τιμή πώλησης του είναι το κόστος της διαφήμησης.
Σκέψου πόσο πληρώνονται αυτά που βλέπεις στην TV ή στα περιοδικά σε σχέση με την οδοντόπαστα σου, και πόσο κοστίζουν οι "ιατρικοί επισκέπτες" που γυρνάνε στους οδοντογιατρούς και τους ψήνουν να έχουν φυλλάδια και δείγματα στα τραπεζάκια τους αναμονής πελατών, και όλα αυτά τα έξοδα προβολής.
Με άλλα λόγια το κόστος καθαρής βιομηχανικής παραγωγής του προϊόντος είναι αμελητέο μπροστά στα υπόλοιπα.
Συνήθως, τέτοια είδη έχουν και μεγάλα περιθώρια κέρδους για τον λιανοπουλητή. Μπορεί και 100%.
Μου έλεγε γνωστός μου τύπος που έχει μαγαζιά ρούχων και παπουτσιών, ότι δεν υπάρχει περίπτωση το κέρδος του λιανεμπόρου γι' αυτά τα 2 είδη να είναι κάτω από 300%. Φτάνει και το 1000%.
Δηλαδή: Αγοράζει 10, και πουλάει από 30 έως 100.
Και ξέρω από άλλο άτομο (ρούχα επίσης), ότι τα λεφτά τα κάνουν από τις μαϊμούδες. Γιατί οι "φίρμες" είναι ακριβές, οπότε:
Αγοράζουν από την εμπορική "φίρμα" 50 κομμάτια αντί π.χ. €40 το κομμάτι, αλλά πουλάνε 500. Πως? Αγοράζουν και 450 τεμ. από τον εισαγωγέα των τούρκικων (ή κινέζικων) μαϊμούδων (τις οποίες είναι αδύνατο να ξεχωρίσει κάποιος καταναλωτής) αντί €5 το κομμάτι. Όλα και τα 500 βέβαια πουλιώνται στην ίδια τιμή.
Κάθε δουλειά έχει και τα μυστικά της, Παναγιώτη. Και δεν μαθαίνεται εύκολα.