To κολπο της πενταδας εφαρμοστικε στο Μπουλκες το 1944 :
Αναφέρει η Χατζηβασιλείου: «Σύμφωνα με τα σταλινικά πρότυπα, τα οποία ασπάζονταν απολύτως ο Ζαχαριάδης, το καθεστώς που δημιουργήθηκε στο Μπούλκες ήταν αυταρχικό και αστυνομοκρατούμενο με κύριο στόχο την προστασία από τους εχθρούς, εξωτερικούς και εσωτερικούς, και τον εντοπισμό των «προδοτών». Η καχυποψία επικράτησε και οι αγωνιστές παρακολουθούσαν ο ένας τον άλλο σε ένα ατέρμονο κυνήγι πρακτόρων, κατά το οποίο σπιλώθηκαν άδικα πολλοί άδολοι αγωνιστές της εθνικής αντίστασης.
Επικεφαλής ορίστηκε ένας άνθρωπος της ΟΠΛΑ, και ανιψιός του Ιωαννίδη, ο Πεχτασίδης, ο οποίος αργότερα αποτέλεσε και ο ίδιος θύμα των Σταλινικών διώξεων και δολοφονήθηκε από απεσταλμένο του Ζαχαριάδη. Στον Πεχτασίδη ανατέθηκε να δημιουργήσει μία απολύτως ελεγχόμενη και αστυνομοκρατούμενη οργάνωση, καθήκον στο οποίο ανταποκρίθηκε με απόλυτη επιτυχία. Δημιούργησε μία πανίσχυρη αστυνομία και επιδόθηκε στο κυνήγι των αντιφρονούντων με ανακρίσεις και βασανιστήρια.
Η πιο διεστραμμένη επινόηση άκρατου ολοκληρωτισμού υπήρξε η πεντάδα, η οποία αποτέλεσε τον βασικό πυρήνα της κοινωνικής ζωής, κυρίως στις πιο κρίσιμες ώρες της κομματικής επαγρύπνισης. Πέντε προσεχτικά επιλεγμένα άτομα, δύο ύποπτα και τρία σίγουρα απαρτίζανε την πεντάδα, παρακολουθούσαν ο καθένας τους άλλους και όφειλαν κόντρα σε κάθε νόμο της ανθρώπινης φύσης να ζούνε και να κινούνται συνέχεια ομαδικά. Μαζί και οι πέντε πήγαιναν στη δουλειά, μαζί επέστρεφαν περπατώντας πάντοτε με την ίδια διάταξη στο πεζοδρόμιο, δηλαδή τα «ύποπτα» στοιχεία βάδιζαν ανάμεσα στα «σίγουρα» ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα κάποιος «ύποπτος» να μιλήσει σε κάποιον ανεπιθύμητο.
Μαζί και οι πέντε πήγαιναν παντού, μαζί είχαν οποιαδήποτε κοινωνική επαφή, απαγορεύονταν κάποιος να συναντήσει κάποιον ατομικά, μαζί έτρωγαν και μαζί κοιμόντουσαν. Ακόμη και τη νύχτα αν κάποιος ήθελε να πάει στο μπάνιο έπρεπε να ξυπνήσει κάποιον από την πεντάδα για να τον συνοδεύσει. Δεν υπήρχε κανένα περιθώριο ατομικής ζωής. Το άτομο δεν ήταν πλέον ξεχωριστός άνθρωπος, γινόνταν μέλος μιας ομάδας, υπατάσσσονταν απολύτως σε αυτήν και έχανε κάθε στοιχείο ατομικής ιδιαιτερότητας. Με αυτό τον τρόπο ο έλεγχος πάνω στα μέλη της ομάδας ήταν απόλυτος και συνεχής και τα «προβληματικά» μέλη της κοινότητας απομονώνονταν και αποκλείονταν από κάθε επαφή».
mysearch.sweetpacks.com/?barid=925415244...st=23&i=48&did=10874
Η ''πενταδα ''συνεχιζει οικογενειακα και εφαρμοζεται προεκλογικα σε πολλες ''οικογενειες'' .
Στο'' φανταστικο'' παραδειγμα μου :
Ο ''θειος Μακης'' ειναι συνταξιουχος χωροφυλαξ. Στο σεντουκι εχει ακομα την φωτογραφια του Γιωργη απο το 1967 και το καδρο του ανακτος με την Αννα-Μαρια.
Η ''θεια Μαγδαλω'' κραταει απο το οοι του ''περιβοητου Φουρλα''
kokkinosfakelos.blogspot.gr/2010/09/blog-post_30.html
Αυτοι αποτελουν την αρχη και το τελος της οικογενειακης πενταδας : Παραμονες εκλογων καθοριζουν την συμφεροντολογικη γραμμη της οικογενειας : Μαντρωμενα στην μεση σαν τα προβατα τα 3 παιδια τους . Ολα ΔΥ ! Μια οι υψηλες γνωριμιες του ''θειου Μακη'' με τον βολευτη της περιφερειας που απο ΕΠΕΝ το γυρισε σε ΝΔ , Καρατζαφερη και τωρα ΧΑ , μια οι οικογενειακοι ''Φουρλεικοι'' δεσμοι της ''θειας Μαγδαλως'' -ολα μαζι τουρλου-τουρλου (Πατριδα-Θρησκεια-Οικογενεια) και γινανε ολοι ΔΥ.
Ο σκοπος τους ειναι κοινος : Εσαει 14 μηνες (αργο)μισθια - Εσαει 4 ημερο εργασια και απο την Παρασκευη το μεσημερι στο χωριο - Εσαει προνομια - Εσαει στην Τοπικη Κλαδικη/Συνεταιρισμο - Εσαει ''αγροτες με τζιπ 4 Χ 4'' παροτι τα χερια τους ροζο δεν βγαλανε...κ.ο.κ.
Νομιζω οτι περιγραψα αναλυτικα πως ψηφιζουν οι πολλοι...
Επιλογος της ''φανταστικης'' αυτης ιστοριας :
Ικανοποιημενοι μετα την ψη(ο)φο τους , φορτωνουμε τα τζιπ με καλουδια απο το χωριο και επιστρεφουν στο ''κλινον αστυ'' ''ικανοποιμενοι'' που επιτελεσαν το υψιστο καθηκον τους...