ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (kampos) wrote:
Τώρα τελευταία ψάχνομαι να τοποθετήσω κιτ υγραερίου σε ένα γιαπωνέζικο αμάξι που έχω.
Έχει τοποθετήσει κάποιος από εδώ;
Υπάρχουν θέματα που πρέπει να προσέξουμε;
Υπάρχουν προτάσεις για συστήματα κ εγκαταστάτες;
Υπάρχει κ το autogas forum που βρίσκω θέματα, αλλά δυστυχώς, τώρα πια δεν γράφουν νέα θέματα.
Οι περισσότερες συζητήσεις είναι 4-7 έτη παλιές.
Αν έχει κάποιος γνώση του αντικειμένου, ας γράψει τις απόψεις του.
Είχα τοποθετήσει στο προηγούμενο αυτοκίνητό μου Toyota Corolla το οποίο θεωρείται και από τα πλέον αξιόπιστα μοντέλα σύστημα υγραερίου Prins το οποίο ήταν τότε ένα από τα κορυφαία και ακριβότερα στην αγορά. Να σημειώσω ότι πριν την τοποθέτηση το αμάξι δεν είχε παρουσιάσει την παραμικρή βλάβη, ενώ είμαι και οδηγός που προσέχει το αυτοκίνητο και τα service ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. Φρόντιζα να μην κινώ το αμάξι μόνο με υγραέριο αλλά και να το λειτουργώ εναλλάξ και με βενζίνη για να λιπαίνεται ο κινητήρας. Στα 5 χρόνια από την τοποθέτηση του συστήματος και έχοντας κάνει με υγραέριο 100.000 χλμ κάηκε η μια βαλβίδα και έπρεπε να γίνει επισκευή συνολικού κόστους 450-500 ευρώ. Μόλις το επισκεύασα πούλησα το αμάξι και αγόρασα μεγαλύτερο αυτοκίνητο πετρελαιοκίνητο αυτή τη φορά μιας και τα μέλη της οικογένειας είχαν αυξηθεί κατά 2 και δεν μας κάλυπτε το corolla. Επειδή έχω συναντήσει τον επόμενο κάτοχο, που είναι και μηχανολόγος στο επάγγελμα και ξέρει από αμάξια, μου είπε ότι στα δύο χρόνια (!!) του ξανάκαψε βαλβίδα και έπρεπε να ξανακάνει την ίδια επισκευή. Σημειωτέον ότι δεν λειτουργούσε το αμάξι ΚΑΙ με βενζίνη όπως εγώ, με αποτέλεσμα η ζημιά να επέλθει στα 2 χρόνια αντί για τα 5 που έγινε σε μένα.
Στα παραπάνω να προσθέσω πως στον κύκλο μου υγραέριο έχουν βάλει πάρα πολλοί οδηγοί στο αμάξι τους και από διαφορετικές εταιρίες και δεν ξέρω ούτε έναν που δεν του έβγαλε βλάβη. Οι βενζινοκίνητοι κινητήρες είναι κατασκευασμένοι από διαφορετικά υλικά από ό,τι οι υγραεριοκίνητοι και δεν είναι κατάλληλοι για τη μετατροπή. Οι περισσότερες πιθανότητες είναι να σου βγάλει βλάβη και σένα. Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσεις και την ταλαιπωρία να τρέχεις στα συνεργεία, ενώ τα μέτρια συστήματα παρουσιάζουν και δυσλειτουργίες που π.χ. σε μένα δεν εμφανίστηκαν ποτέ.
Με βάση τα παραπάνω αν με ρωτήσεις αν το μετάνιωσα θα σου πω όχι, επειδή ακόμη και με τη βλάβη το πρόσημο είναι θετικό, γιατί έκανα 100.000 χλμ με λίγο πάνω από τη μισή σχεδόν τιμή από της βενζίνης, συνυπολογίζοντας και τη βενζίνη που έκαιγα. Στο κόστος πρέπει βέβαια να βάλεις και το ποσό για το κιτ υγραεριοκίνησης που ανάλογα με την ποιότητα δεν είναι μικρό. Αλλά και πάλι είναι σημαντικό.
Βάζοντάς τα κάτω η πιο φτηνή λύση είναι να έχεις πετρέλαιο ή υβριδικό. Αν όμως δεν μπορείς να αγοράσεις τέτοιο τότε η αξία που έχει το αυτοκίνητό σου θα καθορίσει και το αν αξίζει η μετατροπή. Δλδ σε παλιό αλλά αξιόπιστο αμάξι ίσως αξίζει περισσότερο από ότι σε πιο καινούριο...
Ελπίζω να βοήθησα...