Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Γνώμες, κριτικές και εμπειρίες για τράπεζες ή τραπεζικά προϊόντα.

TOPIC: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται?

χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 02 Feb 2011 00:47 #1

Καταρχάς, θα ήθελα να συγχαρώ τόσο το διαχειριστή όσο και τα μέλη αυτού του site, που αποδεικνύεται πολλαπλά χρήσιμο, ιδίως στους -πολλαπλά- απειλητικούς καιρούς που διανύουμε….. όταν η γνώση μοιράζεται, δεν αυξάνουν απλώς τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά μαζί και η αλληλεγγύη μεταξύ μας….. Το ερώτημα που θα ήθελα να σας θέσω σήμερα ωστόσο είναι πιο πεζό, κι ελπίζω όχι τόσο τεχνικό όσο φαίνεται σε μένα…..

Άνοιξα, λοιπόν, κι εγώ την πρώτη μου προθεσμιακή πέρυσι….. Επέλεξα τον 4Χ3 στην FBBank, που προσφερόταν, υποτίθεται, μόνο μέχρι τις 12 Μάρτη 2010. (Παρακάμπτω το γεγονός ότι ο ίδιος τύπος λογαριασμού, μόλις λίγες μέρες μετά, άρχισε να προσφέρεται με καλύτερους -για τους καταθέτες!- όρους.....) Στις 12 Μάρτη, ημέρα Παρασκευή, κατέθεσα τραπεζική επιταγή από την Εθνική, λίγο πριν τις 14:00. Σημειώνω ότι η υπάλληλος της FBBank με είχε διαβεβαιώσει επανειλημμένα ότι δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα -και μάλιστα με ενθάρρυνε- να πάω την επιταγή και μετά τις 14:00!

Εκ των υστέρων όμως ανακαλύπτω ότι έχω χρεωθεί με χρεωστικούς τόκους 22 €, γιατί, όπως μου είπαν τώρα -αλλά όχι τότε βέβαια!-, το «valeur» της επιταγής είναι μια εργάσιμη μέρα και από το άνοιγμα του λογαριασμού μεσολάβησε Σαββατοκύριακο! Ελπίζω να μην φανώ υπερβολικά αδαής λέγοντάς σας ότι δεν είχα ξανακούσει τέτοιον όρο πριν (valeur επιταγής)….. Επίσης, τώρα προσέχω ότι στο αποδεικτικό που έχω από την τράπεζα για την κατάθεση της επιταγής, αναγράφεται ως αξία τοκοφορίας η 15/3, ενώ ως αξία διαθεσιμότητας η 12/3 (και πιο κάτω σημειώνεται ότι «κατάθεση ποσού με επιταγές θεωρείται οριστική μετά την είσπραξή τους»).

Με τα λίγα που καταλαβαίνω, αυτό σημαίνει ότι η επιταγή που κατέθεσα την Παρασκευή 12/3, υπό κανονικές συνθήκες, θα μπορούσε να εισπραχθεί και να δίνει τόκο μόνο από τη Δευτέρα 15/3? Αλλά οι της FBBank αποφάσισαν ότι, για να μην χάσω την «ευκαιρία» να ανοίξω προθεσμιακή σε αυτούς (με το «προνομιακό» επιτόκιο 3% στο α’ τρίμηνο!), έπρεπε να πληρώσω 22 € προκειμένου να είναι «διαθέσιμο» το ποσό της επιταγής μια μέρα νωρίτερα?? (Δηλ. στην περίπτωση που ήμουν ενήμερη για όλα αυτά την ώρα της υπογραφής μου, κι ακόμη κι αν ήμουν εξίσου αφοσιωμένη με αυτούς στη συγκεκριμένη τράπεζα και δεν μου περνούσε από το μυαλό να πάω σε άλλη, θα συναινούσα στην ουσία να πληρώσω 22 € για να μην χάσω τους τόκους 3 ημερών, ήτοι 5 € ??!)

Και για ποιόν ακριβώς έπρεπε να είναι «διαθέσιμο το ποσό της επιταγής μια μέρα νωρίτερα»? Το νόημα της προθεσμιακής δεν είναι ακριβώς ότι παραχωρείς, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τη διαθεσιμότητα των χρημάτων σου υπέρ της τράπεζας με αντάλλαγμα έναν, εκ των προτέρων ανακοινώσιμο, τόκο που θεωρείς ικανοποιητική αποζημίωση γι αυτή σου την παραχώρηση (και άρα θα ήταν παράλογο να επιφέρεις, με την ίδια πράξη, περαιτέρω «ζημία» στον εαυτό σου)?? Σε κάθε περίπτωση, δεν έπρεπε να με έχουν ενημερώσει γι αυτήν τους τη χρέωση από τις 10/3, που συζητήσαμε όλα τα διαδικαστικά για την προοπτική να ανοιχθεί ο λογαριασμός στις 12/3 (αντί να το ανακαλύπτω τυχαία 10 μήνες μετά, με την ενημέρωση του βιβλιαρίου)??

Τέλος, πού θα με συμβουλεύατε να αποταθώ, με κάποια πιθανότητα επιτυχίας, προς αποκατάσταση της ζημίας? Στον Συνήγορο του Καταναλωτή? Στον Τραπεζικό Διαμεσολαβητή? Σε ένωση καταναλωτών? Αλλού?
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
The administrator has disabled public write access.

Απ: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 02 Feb 2011 01:23 #2

  • Tagaras
  • Tagaras's Avatar
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 128
  • Thank you received: 17
  • Karma: 1 (4)
αν πιστεύτε οτι αξίζει και μόνο ο χρόνος που θα ασχοληθείτε 22 €, τότε μπορείτε να προβείτε σε μια από τις παραπάνω ενέργειες που αναφέρετε.Ολες δυστυχώς το ιδιο αποτέλεσμα θα έχουν
The administrator has disabled public write access.

Απ: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 02 Feb 2011 12:54 #3

  • Προθεσμιάκιας
  • Προθεσμιάκιας's Avatar
Το valeur είναι απολύτως υπαρκτός όρος. Η Τράπεζα δεν σου λέει κάτι περίεργο. Πάντα όταν καταθέτεις επιταγή τρίτης τράπεζας, υπάρχει αυτό το handicap...
The administrator has disabled public write access.

Απ: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 02 Feb 2011 13:21 #4

  • kostasgl
  • kostasgl's Avatar
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 611
  • Thank you received: 54
  • Karma: 2 (9)
Tagaras wrote:
αν πιστεύτε οτι αξίζει και μόνο ο χρόνος που θα ασχοληθείτε 22 €, τότε μπορείτε να προβείτε σε μια από τις παραπάνω ενέργειες που αναφέρετε.Ολες δυστυχώς το ιδιο αποτέλεσμα θα έχουν

Αυτό ξαναγράψτο. Προσπάθεια και χαμένος χρόνος για το τίποτα.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων.
(Αριστοτέλης)
The administrator has disabled public write access.

Απ: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 02 Feb 2011 14:53 #5

  • tioduuae
  • tioduuae's Avatar
διοτίμα wrote:
Καταρχάς, θα ήθελα να συγχαρώ τόσο το διαχειριστή όσο και τα μέλη αυτού του site, που αποδεικνύεται πολλαπλά χρήσιμο, ιδίως στους -πολλαπλά- απειλητικούς καιρούς που διανύουμε….. όταν η γνώση μοιράζεται, δεν αυξάνουν απλώς τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά μαζί και η αλληλεγγύη μεταξύ μας….. Το ερώτημα που θα ήθελα να σας θέσω σήμερα ωστόσο είναι πιο πεζό, κι ελπίζω όχι τόσο τεχνικό όσο φαίνεται σε μένα…..

Άνοιξα, λοιπόν, κι εγώ την πρώτη μου προθεσμιακή πέρυσι….. Επέλεξα τον 4Χ3 στην FBBank, που προσφερόταν, υποτίθεται, μόνο μέχρι τις 12 Μάρτη 2010. (Παρακάμπτω το γεγονός ότι ο ίδιος τύπος λογαριασμού, μόλις λίγες μέρες μετά, άρχισε να προσφέρεται με καλύτερους -για τους καταθέτες!- όρους.....) Στις 12 Μάρτη, ημέρα Παρασκευή, κατέθεσα τραπεζική επιταγή από την Εθνική, λίγο πριν τις 14:00. Σημειώνω ότι η υπάλληλος της FBBank με είχε διαβεβαιώσει επανειλημμένα ότι δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα -και μάλιστα με ενθάρρυνε- να πάω την επιταγή και μετά τις 14:00!

Εκ των υστέρων όμως ανακαλύπτω ότι έχω χρεωθεί με χρεωστικούς τόκους 22 €, γιατί, όπως μου είπαν τώρα -αλλά όχι τότε βέβαια!-, το «valeur» της επιταγής είναι μια εργάσιμη μέρα και από το άνοιγμα του λογαριασμού μεσολάβησε Σαββατοκύριακο! Ελπίζω να μην φανώ υπερβολικά αδαής λέγοντάς σας ότι δεν είχα ξανακούσει τέτοιον όρο πριν (valeur επιταγής)….. Επίσης, τώρα προσέχω ότι στο αποδεικτικό που έχω από την τράπεζα για την κατάθεση της επιταγής, αναγράφεται ως αξία τοκοφορίας η 15/3, ενώ ως αξία διαθεσιμότητας η 12/3 (και πιο κάτω σημειώνεται ότι «κατάθεση ποσού με επιταγές θεωρείται οριστική μετά την είσπραξή τους»).

Με τα λίγα που καταλαβαίνω, αυτό σημαίνει ότι η επιταγή που κατέθεσα την Παρασκευή 12/3, υπό κανονικές συνθήκες, θα μπορούσε να εισπραχθεί και να δίνει τόκο μόνο από τη Δευτέρα 15/3? Αλλά οι της FBBank αποφάσισαν ότι, για να μην χάσω την «ευκαιρία» να ανοίξω προθεσμιακή σε αυτούς (με το «προνομιακό» επιτόκιο 3% στο α’ τρίμηνο!), έπρεπε να πληρώσω 22 € προκειμένου να είναι «διαθέσιμο» το ποσό της επιταγής μια μέρα νωρίτερα?? (Δηλ. στην περίπτωση που ήμουν ενήμερη για όλα αυτά την ώρα της υπογραφής μου, κι ακόμη κι αν ήμουν εξίσου αφοσιωμένη με αυτούς στη συγκεκριμένη τράπεζα και δεν μου περνούσε από το μυαλό να πάω σε άλλη, θα συναινούσα στην ουσία να πληρώσω 22 € για να μην χάσω τους τόκους 3 ημερών, ήτοι 5 € ??!)

Και για ποιόν ακριβώς έπρεπε να είναι «διαθέσιμο το ποσό της επιταγής μια μέρα νωρίτερα»? Το νόημα της προθεσμιακής δεν είναι ακριβώς ότι παραχωρείς, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τη διαθεσιμότητα των χρημάτων σου υπέρ της τράπεζας με αντάλλαγμα έναν, εκ των προτέρων ανακοινώσιμο, τόκο που θεωρείς ικανοποιητική αποζημίωση γι αυτή σου την παραχώρηση (και άρα θα ήταν παράλογο να επιφέρεις, με την ίδια πράξη, περαιτέρω «ζημία» στον εαυτό σου)?? Σε κάθε περίπτωση, δεν έπρεπε να με έχουν ενημερώσει γι αυτήν τους τη χρέωση από τις 10/3, που συζητήσαμε όλα τα διαδικαστικά για την προοπτική να ανοιχθεί ο λογαριασμός στις 12/3 (αντί να το ανακαλύπτω τυχαία 10 μήνες μετά, με την ενημέρωση του βιβλιαρίου)??

Τέλος, πού θα με συμβουλεύατε να αποταθώ, με κάποια πιθανότητα επιτυχίας, προς αποκατάσταση της ζημίας? Στον Συνήγορο του Καταναλωτή? Στον Τραπεζικό Διαμεσολαβητή? Σε ένωση καταναλωτών? Αλλού?
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

Φιλε μου σε ποιο καταστημα της FBB εγινε ολη αυτη η φασαρια?Κατι μου λεει παντως οτι προκειτε για το Θεσσαλονικης (κεντρο).
The administrator has disabled public write access.

Απ: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 02 Feb 2011 15:41 #6

Για την καλή μας φίλη θα ήθελα να γράψω τα παρακάτω: Σίγουρα τα τραπεζικά στελέχη βιάζονται να κλείσουν μια συμφωνία για προθεσμιακές καταθέσεις και για το λόγο αυτό ίσως και εμείς πάνω στη χαρά μας να μην ακούμε και -κυρίως- τι διαβάζουμε και τι τελικά υπογράφουμε. Είναι αλήθεια ότι μόνο αν εμφανίσουμε ΜΕΤΡΗΤΑ στο ταμείο μιας τράπεζας και αν αυτό γίνει στις 8 το πρωί της οποιασδήποτε εργάσιμης μέρας ΤΟΤΕ και ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ τα χρήματα έχουν άμεση τοκοφορία. Οι επιταγές ανάλογα με την τράπεζα θέλουν συνήθως μια ημέρα για να έχουμε τοκοφορία αλλά με την Εθνική που πίστεψε με είναι μακράν η χειρότερη ίσως θέλει και παραπάνω. Θέλω να ρωτήσω τη φίλη μας αν είδε την ώρα που υπέγραφε τα χαρτιά της προθεσμιακής την ημερομηνία διαθεσιμότητας και τους χρόνους τοκοφορίας. Συνήθωε αυτά τα χαρτιά δίνονται μόνο όταν τα χρήματα είναι ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ από την τράπεζα που φέραμε την επιταγή δηλαδή η FBBank τα έχει τελικά εισπράξει. Αν λοιπόν δεν είδες τι υπέγραφες τότε συγνώμη αλλά θα είμαστε πάντα έρμαια όλων εκείνων που γελάνε εις βάρος μας.
The administrator has disabled public write access.

Απ: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 02 Feb 2011 21:54 #7

  • freebird
  • freebird's Avatar
Ξεκαθαρίζω εξ’ αρχής προκειμένου να μην παρεξηγηθώ ότι προσωπικά είμαι ένας ευχαριστημένος πελάτης της FBB κατόπιν βέβαια κάθε φορά πολύ σκληρών διαπραγματεύσεων γιατί ούτε η τράπεζα είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα ούτε εγώ όμως χαρίζω τα όποια χρήματά μου για ψίχουλα. Αν βέβαια αύριο δεν με ευχαριστήσει θα πάω σε χρόνο dt στην επόμενη τράπεζα που θα μου προσφέρει καλύτερους όρους.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω έχω να πω τα ακόλουθα:

Αγαπητέ/η διοτίμα σίγουρα η τράπεζα (ή μάλλον το συγκεκριμένο κατάστημα / υπάλληλος) σου έπαιξε άσχημο παιχνίδι στο θέμα της επιταγής. Υποθέτω τους έδωσες τραπεζική επιταγή που με απλά λόγια σημαίνει πως τους έδωσες μια ήδη πραγματοποιημένη ανάληψη σε επιταγή και όχι μια προσωπική επιταγή που θα πρέπει πρώτα να ελεγθεί αν έχει αντίκρισμα και μετά εισπραχθεί λογιστικά από τη νέα τράπεζα.

ΕΓΩ σε ΟΛΕΣ μου τις τραπεζικές επιταγές που πήγα σε τράπεζες ΑΠΑΙΤΗΣΑ και ΜΟΥ ΔΟΘΗΚΕ VALEUR ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ. Ουδέποτε δέχτηκα οτιδήποτε λιγότερο καθώς ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ = ΜΕΤΡΗΤΑ.

Αν λοιπόν ισχύει αυτό που λες «η υπάλληλος της FBBank με είχε διαβεβαιώσει επανειλημμένα ότι δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα» και μετά σου εμφάνισαν χρεωστικούς τόκους ή σε έβαλαν να υπογράψεις διαφορετικά από αυτά που σου είπαν, το λιγότερο που έχεις να κάνεις είναι να απαιτήσεις τα 22€ πίσω ως αχρεωστήτως καταβληθέντα και παράνομα παρακρατηθέντα από τον λογαριασμό σου γιατί αυτό που έγινε είναι μία συγκεκαλυμμένη κλοπή.

Αναφορικά με τα σχόλια που λένε να μη χάσεις χρόνο για τόσα λίγα χρήματα, να τονίσω πως το θέμα ΔΕΝ είναι το ποσό ΑΛΛΑ η πράξη που έγινε. Αν θέλεις να μη γελάνε με την πάρτη σου οι τραπεζίτες και να λένε πίσω από την πλάτη σου «Να ακόμα ένας μ_λ*κ_ς που ήρθε για το 3% και του φάγαμε 22 ευρώ» τότε ΟΦΕΙΛΕΙΣ να διεκδικήσεις το δίκαιό σου. Στην τελική καλύτερα να δώσεις τα 22€ σε ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα παρά στην Τράπεζα με τις αμφιλεγόμενες μεθόδους. Θυμάμαι πριν 3 μήνες τα έκανα σχεδόν λίμπα μέσα σε μία χρηματιστηριακή που με χρέωσε αυθαίρετα 9€. Δεν το έκανα για το ύψος του ποσού αλλά για το γαμώτο. Δε δέχομαι κοροϊδία ούτε για 0,01€. Ο ωχαδελφισμός είναι για τους ελληνάρες. ΟΧΙ για μένα και για κανένα. Τελικά το ποσό επεστράφη και ένοιωσα πως έκανα το σωστό και τους έκοψα λίγο τα φτερά για να μην το κάνουν και σε άλλους. Όσο δεν είμαστε πρόβατα, δεν θα μπορούν να θεωρούν ότι κάνουμε μόνο «μπεεεεε» και να μας κλέβουν.

ΞΥΠΝΗΣΤΕ. Καμία τράπεζα δε μας κάνει χάρη. Αφήστε τα περί χαμένου χρόνου και διεκδικήστε τα δικαιώματά σας. Αν πείτε σήμερα ναι, τα 22€ γίνουν 44, 66, 88, 188€ και καλά θα κάνουν αν είμαστε πρόβατα καταναλωτές σε όλα τα επίπεδα.
The administrator has disabled public write access.

Απ: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 02 Feb 2011 23:19 #8

  • tham
  • tham's Avatar
+1

χωρις να μπαινω στην ουσια της υποθεσης αλλα επειδη με εχουν εκνευρισει πολλες φορες με χρεωσεις-κλεψιμο κυριως εταιριες κινητης τηλεφωνιας και ιντερνετ αλλα και χρεωσεις σε πιστωτικες καρτες, παντα το κυνηγησα εστω και για ελαχιστο ποσο και ΠΑΝΤΑ δικαιωθηκα και μου τα επεστρεψαν.
ολες οι χρεωσεις που χρειαζεται καμμια δεκαετια στα δικαστηρια απο τις καταναλωτικες οργανωσεις για να χαρακτηριστουν "καταχρηστικες" και να σταματησουν απο τις τραπεζες, ισως να σταματουσαν απο τη δευτερη μερα αν ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΜΕ να μας συμπεριφερονται σαν νοημονες πελατες τους και οχι σαν "μαμελουκους".
και δεν χρειαζεται να τρεχουμε στα δικαστηρια, ακομα και να απασχολουμε καθημερινα μεχρι να λυθει το ζητημα μας, τα γραφεια τους η εστω τα τηλεφωνικα τους κεντρα οι χαμενες εργατωρες των υπαλληλων τους, τους τσουζουν.
το κακο στον ελληνα ειναι οτι τον εχει φαει το "κιμπαρλικι" και δεν κατεδεχεται να ασχοληθει με τα ψιλα μην τον πουνε καρμιρι.
(αν και πολλες φορες πιστευω οτι προκειται για δειλια μπροστα στους "μεγαλους")

Υ.Γ. 22 ευρω σε καποιους μπορει να φαινονται τοσο λιγα που να μην σκυβουν να τα παρουν αν τα βρουν στο δρομο,
για αρκετους ομως ειναι το μισο μεροκαματο, για επισης αρκετους ΟΛΟΚΛΗΡΟ το μεροκαματο, και για καποιους το μεροκαματο που ευχονται να κανουν οταν πιασουν δουλεια...
The administrator has disabled public write access.

Απ: χρεωστικοί τόκοι σε προθεσμιακή: συνηθίζεται? 03 Feb 2011 15:27 #9

  • Ανώνυμος
  • Ανώνυμος's Avatar
Συμφωνώ απόλυτα με τον τελευταίο κύριο και εγώ 9 φορές στις 10 έχω κερδίσει. Βέβαια μετά από επιμονή και λίγο χρόνο. Αν ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ, ετοιμάζεις μία επιστολή σε ουδέτερο ύφος, καλογραμμένη, τέτοια που να καταλαβαίνουν ότι ο συγγραφέας είναι κάποιος που ξέρει τί του γίνεται, αφήνοντας στο τέλος (τουλάχιστον εγώ έτσι έκανα- ξεκάθαρα να φανεί ότι θα έχεις εποκοινωνία με τον τραπεζικό διαμεσολαβητή. Τέλος, πάντα γράφω ότι δεν έχει νόημα να καταλήξουμε εκεί αφού είναι κάτι που μπορεί να διορθωθεί μεταξύ μας. Τα τμήματα της εξυπηρέτησης των πελατών πιστεύω ότι κάνουν μία "διαβάθμιση των επιστολών που δεν έχουν καμμία πιθανόηητα να ικανοποιηθούν και αυτών που είναι σοβαρές και λένε το αυτονόητο. ελπίζω να βοήθησα.
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.078 seconds