sonik wrote:
εχει ακουσει κανεις το ποτε θα εναρμονιστει η χωρα μας με τις υπολοιπες εξευγενισμενες και πολιτισμενες χωρες οσον αφορα την φορολογια των αυτοκινητων οπου μετραει η ιπποδυναμη των κινητηρων και οχι τα κυβικα εκαστοτα?
γιατι υπαρχει αυτοκινητο 2000 κ.ε. με 80 ιππους δυναμη αξιας 1500 ευρω και αυτοκινητο 2000 κ.ε. με 300 ιππους δυναμη αξιας 45.000 ευρω.
Νομίζω, ποτέ.
Το καθεστώς στην Ελλάδα είναι καθαρά φοροεισπρακτικό, χωρίς καμιά λογική.
Να σου δώσω μερικά παραδείγματα.
Η M-B C-200d φοράει diesel μηχανή, προερχόμενη από τη Reanult.
Στα χαρτιά έχει ιπποδύναμη 136 , κατανάλωση 3,8lt/100 km κ ρύπους 99gr ανά 100 km.
Τα τέλη κυκλοφορίας είναι 89€ το έτος κ η βασική της τιμή είναι τα 47.150€.
Όμως, σύμφωνα με διάφορα test drives περιοδικών, η πραγματική κατανάλωση αυτού του αμαξιού, δεν είναι 3,8lt , αλλά μεταξύ 5,5 κ 7lt ανά 100km.
Εφόσον λοιπόν η κατανάλωση είναι σε πραγματικές συνθήκες αυξημένη κατά 50 ως κ 80%, δεν είναι λογικό να είναι αυξημένοι κ οι ρύποι;
Άρα, κανονικά θα έπρεπε να πληρώνει αυτό το αμάξι τουλάχιστον τα διπλά τέλη.
Ας πούμε όμως πως όντως καίει τόσο λίγο κ έχει κ ακόμη λιγότερους ρύπους, ακόμη κ κάτω από 90gr που είναι το όριο για να μην πληρώνει τέλη.
Αν κάποιος κυκλοφορεί με αυτό το αμάξι καθημερινά στο κέντρο κ κάνει πχ ,100.000 km σε 3 χρόνια θα πληρώσει 0€ για τέλη, ενώ θα έχει επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 90 κιλά ρύπων.
Κάποιος άλλος έχει ένα Cherokee 3700 κυβικών του 2004, με σημερινή τιμή αγοράς 4.000€ κ τέλη κυκλοφορίας, όχι βάσει ρύπων, αλλά κυβικών, τα 1100€.
Η σημαντική λεπτομέρεια είναι πως αυτός με το Jeep κινεί το αμάξι του μόνο το Σ/Κ για εκδρομές κ όλη την υπόλοιπη εβδομάδα μετακινείται με τα MMM κ την μοτοσικλέτα του.
Βλέπεις την αδικία;
Το πανάκριβο αμάξι οργώνει κάθε μέρα την πόλη, ρυπαίνει, στην πραγματικότητα αρκετά κ δεν πληρώνει σεντ, ενώ κάποιος άλλος με παλιό αμάξι, που μπορεί να διαμένει σε κάποιο χωριό στο δάσος, πληρώνει τα μαλλιοκεφαλά του.
Άλλο παράδειγμα.
Όπως θα ξέρεις, όταν ταξιδεύεις με πλοίο κ παίρνεις μοτοσικλέτα, πληρώνεις βάσει κυβικών.
Πάνω από 250 κυβικά, το εισιτήριο σχεδόν διπλασιάζεται.
Με ποιά λογική;
Το δημοφιλέστατο Beverly βγαίνει σε εκδόσεις των 249cc , αλλά κ των 500cc, με ακριβώς ίδιες διαστάσεις.
Τo v-strom, πλέον βγαίνει κ σε 249cc.
Γιατί κολλάνε στα κυβικά;
Βλέπεις, λογική δεν υπάρχει...