Γιώργος έγραψε:
Δεν με κατάλαβες: Βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας οποιοδήποτε προϊόν εντάσσεται σε New Approach Directives (δλδ οποιαδήποτε προϊόν έχει να κάνει με την ασφάλεια του καταναλωτή) πρέπει να φέρει τη σήμανση CE. Βασική προϋπόθεση της σήμανσης αυτής είναι ένας πλήρης τεχνικός φάκελος, ίσως κάποια πιστοποιητικά διαπιστευμένου φορέα και τέλος αυτοδήλωση του κατασκευαστή (ή του εισαγωγέα). Μέχρι τώρα με τις ειδικές και γενικές εγκρίσεις τύπου, ουσιαστικά ταΐζαμε τα τεμπελόσημα των τεμπελόσκυλων (δλδ κάθε υπαλληλίσκος είχε κάνει ένα μαγαζάκι μέσα στο υπουργείο κ έβγαζε αυτές τις βεβαιώσεις μπανανιστάν).
Όταν θέλει να φτιάξει ο μικρός παραγωγός ένα προΐόν που εντάσσεται στις οδηγίες αυτές της ΕΕ να φροντίσει να φτιάξει τον αντίστοιχο φάκελο. Φυσικά το κόστος δεν είναι 50 k€ και είναι στοιχεία που ούτως ή άλλως έπρεπε να έχει (πχ οδηγίες χρήσης, κατασκευαστικά σχέδια, πιστοποιητικά υλικών, συναρμογών κλπ κλπ).
Άμα λοιπόν για να μεγιστοποιήσει το κέρδος του ο κάθε ελληνάρας είναι στο μοτίβο "ωχ αδελφέ καλό είναι πάρτο" και σκοτωθεί κανείς στην εθνική, τότε ποιος θα φταίει?
Τα προβλήματα στην ελληνική επιχειρηματικότητα είναι άλλα, όχι αυτά.
Τα προβλήματα είναι ΚΑΙ άλλα, όχι μόνο αυτά.
Και σε κατάλαβα πλήρως.
Δεν είμαι σίγουρος ότι συμφωνώ όμως.
Υπάρχουν πολλά "επίπεδα" εγκαθίδρυσης υψηλών "standards", και σε κάθε τομέα.
Ο τομέας των οχημάτων είναι ένας απ' αυτούς.
Ο τομέας των εθνικών οδών είναι ένας άλλος.
Αν έχεις σταματήσει π.χ. για κατούρημα στις Ελβετικές autobahn θα έχεις δει (ίσως) ότι τα WC τους (που υπάρχουν ανά τακτά διαστήματα) είναι ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΑ το χειμώνα. Κάθονται εκεί, ζεστά, περιμένοντας το διαβάτη. Έχουν χαρτί, ζεστό νερό, σαπούνι, στεγνωτήρα, κλπ. Λες και μπαίνεις σε WC ξενοδοχείου πολυτελείας. Αυτό είναι το "standard" τους.
Δεν θα θέλαμε και εμείς να έχουμε τέτοια WC στις εθνικές μας οδούς? Βεβαίως. Πολύ καλύτερα από το να κατουράς στην πικροδάφνη.
Είναι όμως μια πολυτέλεια, την οποία δεν μας παίρνει να απολαμβάνουμε. Δεν έχουμε τέτοια λεφτά για διάθεση, που να τα διαθέσουμε σ' αυτό. Προηγούνται άλλοι τομείς.
Έχω την εντύπωση ότι η επιβολή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σε ΠΟΛΛΟΥΣ τομείς μας έχει χαντακώσει.
Βεβαίως και πρέπει να σταματήσουμε αυτά τα τεμπελόσκυλα που λες από το να τρώνε τσάμπα με τα μαγαζάκια που έχουν στήσει μέσα στα υπουργεία (και σ' αυτό συμφωνώ), αλλά ο τρόπος είναι να κλείσουμε τις βιοτεχνίες τρέϋλερ (που τους τάϊζαν, βεβαίως) και να εισάγουμε τα τρέϋλερ από τη γερμανική Westfalia?
Σε αυτό δεν συμφωνώ.
Αλλά αυτό έχουμε καταλήξει να κάνουμε.